Rødt hår slanker og klæderVi stod tidligt op. Et kig ud af vinduet viste bjerge! Ole løb en tur, mens børnene og jeg gjorde os klar. Derefter gik vi ned i hotellets restaurant for at spise morgenmad. Der var som vanligt kø ved den obligatoriske toaster. Tjeneren kom og spurgte, om vi ønskede noget varmt. Drengene fik pølser, æg og bacon, mens jeg bestílte vegetar-udgaven, der imidlertid ikke stod tilbage, hvad angik mættet fedt og kalorier. Derefter tog vi på udflugt. Først besøgte vi lige den lokale også obligatoriske spøg-og-skæmt butik, som Gustav altid er på udkig efter. Her købte Ole og Karl hver deres klædelige klanternede skotske hat, mens Gustav fandt endnu en skræmmende Halloween-ting. Besøg i Lidl for proviantering hører også med. Derefter gik turen til Nevis Range - en tur på ca. 15 kilometer.

Nevis Range er et bjergcenter med diverse aktiviteter: Gondoler (de eneste i England), ski, snowboard, off-road cykling mv. Vi tog en gondol op i bjergene. Endnu et eksempel på, hvordan man som forældre er nødt til at bide personlige fobier og aversioner i sig for at undgå at smitte dem!

Efter 15 minutter og 650 meter op ad Anonach Mor nåede vi frem - kun to tinder fra det store Ben Nevis. Vi var lige ude for at mærke bjergluften og se sneen på toppen, men havde desværre ikke udstyret i orden til en egentlig bjergvandring.

Vi tog en kop kaffe og varm kakao på det stedlige cafeteria og nød udsigten. Besøgte en udstilling om bjerglandskabet og besøgte en souvenirbutik, hvor vi købte postkort og bjergkrystaller. Vel nede igen kørte vi hjem til hotellet igen. Børnene (og mon ikke os også) ville gerne have en afslappende dag. Klokken er 14.16. Karl sidder i et varmt karbad, Ole kigger på sin Kindle og Gustav ser TV.

Gondoler - farlige eller ej?

Nedenstående nyhed så vi et par dage efter, vi var kommet hjem.